I centri prevedono un duplice progetto: individuare un “nuovo fronte”, che non si limiti a riproporre una semplice facciata ma risulti un sistema complesso capace di caratterizzare e pubblicizzare il centro commerciale nel territorio, e identificare l’immagine per la “galleria” e gli spazi comuni.
Una nuova pelle, una ‘schiuma di alluminio’, la cui matericità, unita all’illuminazione, gioca un ruolo determinante in quanto non è più un semplice utilizzo di apparecchi illuminanti ma elemento stesso di progetto, “luce architettonica” che completa e definisce lo spazio progettato.
The client’s brief requests us to carry out a double project for the “centres”: the first is directed towards locating a “new front”, which is not limited to re-proposing itself as a simple façade, but is a complex system, capable of characterizing and promoting the shopping centre throughout the area; the second identifies and invents the image for the “gallery” and the public spaces of the centres.
A new skin, a ‘aluminum foam’, whose materiality, together with the lighting, plays a crucial role: it is no longer a simple use of lighting fixtures but element itself of the project, an”architectural light” that completes and defines the designed space.